Tubeless

Sæt din cykel op slangeløst / tubeless

Og undgå de almindelige problemer med punktering, få mere greb og  kør hurtigere med mindre besvær.

Så tag din MTB til næste niveau ved at lave den Tubeless, så får du lavere rullemodstand, mindre vægt at slæbe på, punktere mindre og måske køre hurtigere. Din cykel forandres virkelig når du går fra Slange til tubeless. Selv lyden er anderledes når man kører med Tubeless sealer

Peatys Sealer er den nye revolution inden for Sealere og lover at lappe de største huller, da de bla bruger Nano plader og ikke bare glimmer, Nano pladerne griber hinanden og lukker store huller i dækket uden besvær.

Kombiner dit nye tubeless system med, Maxxis dæk og for at lette brugen opsætningen kan det klart anbefales at benytte trykluft som hurtigt kan fylde dækket med luft og får det til at "poppe" på plads.

Hvordan får man så Tubeles "snasket" ind i dækket? Ja det er der 2 almindelige metoder til.

1: monter næsten hele dækket og hæld så væsken i, i siden på dækket inden dækket er helt monteret på den Tubeless klare fælg og sæt så dækket på fælg færdigt, fyld luft i dækket med trykluft til det hopper på plads.

2: monter dækket som du plejer og brug så en sprøjte eller eksempelvis en trailpouch fra Peaty til at fylde væsken gennem ventil ( når du altså har afmonteret ventil keglen)

Super simpelt og altså lige til at arbejde med.

Driller tubeless sealeren dig er du velkommen til at ringe eller skrive så skal vi sammen nok finde en løsning så det virker.

Lavere dæktryk når du køre mountainbike

Endnu en af side gevinsterne ved at køre mountainbike er at man kan køre lavere dæktryk, det lavere dæktryk giver mere greb og forbedre oplevelsen på sporet.

Måske endda det hele springer ud af at du før har haft en slange inde i dækket og slangen fylder altså bare ikke et dæk helt ud, der vil være luft huller og derfor vil dit dæk bare ikke virke optimalt, det er helt basis at dækket har behov for luft til at holde sin form. Men hvad har det med lavere dæktryk at gøre, jamen det er fordi at når du køre med et Tubeless setup og du får fyldt dit dæk helt op med luft (i alle hjørner og kanter) så vil du ikke have den samme tilbøjelighed til at gnubbe en slange eller hakke den over også kaldet "snakebite"

Nuvel det lavere dæktryk giver en masse fordele og lyden i cyklen ændres. men vi kan da nævne

Mere greb, mere komfort, cyklne kan nu svinge hurtigere. Men hvad er så det korrekte dæktryk, til det må jeg sige at det er utrolig individuelt, for mig kan jeg ikke gå under 1,9Bar for så river jeg dækket af, men mange køre fra 1,3 bar og op ad. (det skal jo ikke være fladt) cyklen skal ej heller føles som om den skrider rundt, det er et spørgsmål om at ramme lige det du godt kan lide, en god måde er at prøve 2 yderligheder og se hvordan cyklen opfører sig med din tubeless opsætning, så først 1,3 bar efterfulgt af 2,6 bar bevæg dig se hvad du bedst kan lide og bevæg dig i den retning.

Tubeless setups, gør en kæmpe forskel og alle burde prøve